Edukace osob se zrakovým postižením v osobnostním pojetí / Petra Röderová SYSNO 6516052, přírůstkové číslo 7700 Seznam obrázků v dokumentu: Tabulka 1 (část 1, část 2): Rehabilitačně-speciálněpedagogické paradigma a inkluzivní paradigma (Hinz & Boban, 2001, s. 27) Tabulka 2: Porovnání integrativní a inkluzivní praxe (Hinz, 2002, s. 359) Obrázek 1: Klíčové kompetence ve třech kategoriích dle studie DeSeCo OECD (2003, s. 5): Obrázek 2: Vymezení klíčových a specifických kompetencí osob se zrakovým postižením, použito z ICEVI [online] (1999) Obrázek 3: Sociální kompetence (Rullof, 1997 podle Strittmatter, 1999 Obrázek 4: Problematické oblasti sociálních kompetencí osob s postižením zraku (Wagner, 2003, s. 77-81) Tabulka 3: Témata pro sociální učení žáků se zrakovým postižením na prvním stupni ZŠ (Wagner, 2003, s. 87) Tabulka 4: Témata pro sociální učení žáků se zrakovým postižením na druhém stupni ZŠ (Wagner, 2003, s. 87 Tabulka 5: Témata pro sociální učení žáků se zrakovým postižením na reálce (Wagner, 2003, s. 88) Obrázek 5: Profesní poradenství (Gstettenbauer [online], 1996) Graf 1: Schopnost používat kompenzační pomůcky - slabozrací Graf 2: Schopnost používat kompenzační pomůcky - nevidomí Graf 3: Plánování způsobu řešení problému - slabozrací Graf 4: Plánování způsobu řešení problému - nevidomí Graf 5: Chápání principů, na nichž spočívají zákony - slabozrací Graf 6: Chápání principů, na nichž spočívají zákony - nevidomí Graf 7: Pochopení ekologických souvislostí - slabozrací Graf 8: Pochopení ekologických souvislostí - nevidomí Graf 9: Využití znalostí k vlastnímu rozvoji - slabozrací Graf 10: Využití znalostí k vlastnímu rozvoji - nevidomí Graf 11: Reálná představa o zaměstnání – žáci s vrozeným postižením Graf 12: Reálná představa o zaměstnání – žáci se získaným postižením Graf 13: Schopnost používat kompenzační pomůcky – žáci s vrozeným postižením Graf 14: Schopnost používat kompenzační pomůcky – žáci se získaným postižením Graf 15: Ověřování správnosti řešení problému – žáci s vrozeným postižením Graf 16: Ověřování správnosti řešení problému – žáci se získaným postižením Graf 17: Vhodná argumentace – žáci s vrozeným postižením Graf 18: Vhodná argumentace – žáci se získaným postižením Graf 19: Přizpůsobení pracovním podmínkám – žáci s vrozeným postižením Graf 20: Přizpůsobení pracovním podmínkám – žáci se získaným postižením Graf 21: Kompetence komunikativní Graf 22: Kompetence sociální a personální Graf 23: Kompetence pracovní Graf 24: Klíčové kompetence