Kapitoly ze speciální pedagogiky / Jarmila Pipeková SYSNO 6530833, přírůstkové číslo 7748 Seznam obrázků v dokumentu: Obr. 1: Členění fenoménu omezení podle oblastí poškození Obr. 2: Mezinárodní klasifikace postižení Obrázek 3: Porovnání audiologické a kulturní definice hluchoty (Hrubý, J. 1998, s. 12) Obrázek 4 (bez popisku) graf decibelů a herzů Obr. 5: Schéma dělení pohybových vad Obr. 6: Klasifikace DMO podle charakteru tonusové a hybné poruchy (podle Lesného 1989) Obr. 7: Pedagogické prostředí Obr. 8: Model omezujících cyklických procesů Obr. 9: Monokauzální model Obr. 10: Profesní dráha těžce zdravotně postižených Obr. 11: Braillovo písmo Obr. 12: Možné příčiny vzniku autismu Obr. 13: Komplexní diagnostika Obr. 14: Model „vnímání – představy – myšlení“ Obr. 15: Weizsäckerův Gestaltkreis podle Kipliarda (1979, s. 13) Obr. 19: Znázornění celistvosti ve vývoji člověka Obr. 20: Školská zařízení pro ÚV a OV