Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině aneb Jak pracovat s kurikulem / Marvin Pasch SYSNO 521943, přírůstkové číslo 3160 Seznam obrázků v dokumentu: Obr. 1: Faktory, které ovlivňují rozhodováni učitele Obr. 2: Cyklus přípravy výuky Obr. 3: Tylerův princip konstrukce kurikula (Převzato z Tyler, R.: Basic Principles of Curriculum and Instruction, University of Chicago Press 1969.) Obr. 4: Brunerův koncept struktury vědomostí Obr. 5: Na obrázku jsou dva kruhy, v prvním je slovo Tekutina, od něj směřuje šipka (např.) k druhému kruhu se slovem Voda. Obr. 6: Na obrázku jsou čtyři kruhy, jeden je ve středu se slovem Skupenství hmoty, vedou od něj šipky (s významem „jako“) ke zbývajícím třem kruhům se slovy Plyn, Kapalina, Pevná látka. Obr. 7: Pojmová mapa ekonomických zdrojů Obr. 8: Brunerův koncept struktury poznání apikovaný na téma Ekonomcké rozhodování“. Obr. 9:. Psaní písmena „A“. Příklad rozboru úlohy (převzato z Curriculum Analysis and Design for Retarded Learners, N. Klein, M. Pasch a T, Frew. Merrill Publishing, 1979, str. 174-1 75). Obr. 10: Stupnice postupů diagnostiky (zjišťování znalostí, dovedností a postojů) od nejvíce řízených po nejpřirozenější. Obr. 11: Faktory ovlivňující rozhodnutí související s výukou Obr. 12: Model paměti na základě teorie zpracování informací Obr. 13: Ukládání informací do krátkodobé paměti Diagram: Na diagramu počáteční část obrázku 12., kdy informace vstupují do Senzorické paměti na 0,75 sekundy a pak vystupují jako zapomenuté, nebo díky Pozornosti přechází do Krátkodobé paměti, odkud vychází jako zapomenuté. Obr. 14: Kužel zkušeností Obr. 15: Deduktivní (přímá) hodina Obr. 16: Induktivní hodina Obr. 17: Tematický celek s kulminujícími zkušenostmi, Obr. 18: Struktura učiva Obr. 19: Kontrola pochopení při fázi předávání informací a modelování Obr. 20: Vztah Brunerovy struktury poznání a induktivní výuky Obr. 21: Sociální dovednosti a T-graf Příprava kooperativní činnosti (dotazník) Obr. 22: Schéma interakce při kladení otázek a při diskusi Obr. 23: Tříokruhová koncepce nadání. Obr. 24: Triáda rozšíření kurikula Obr. 25a: Alternativy uspořádání lavic v učebně - dlouhé řady Obr. 25b: Alternativy uspořádání lavic v učebně - podkova Obr. 26: Faktory zvažované při rozhodování o výuce a reflexi Formulář pro zpětnou vazbu při seminárním mikrovyučování