Pedagogicko-psychologické poradenství a intervence v raném a předškolním věku u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. / Dagmar Opatřilová
SYSNO 690226, přírůstkové číslo 4881
Seznam obrázků v dokumentu:
Graf č. 1: Předmět somatopedie
Graf č. 2: Dělení podle doby vzniku postižení
Graf č. 3: Dělení dle místa vzniku postižení
Graf č. 4: Schéma dělení obrn:
Graf č. 5: Dělení podle tonusu
Graf č. 6: Dělení podle rozsahu
Graf č. 7: Složky IVP
Graf č. 8: Zdravotní znevýhodnění
Graf č. 9: Cíle výchovy a vzdělávání dítěte v předškolním věku
Graf č. 10: Systém vzdělávacích cílů
Graf č. 11: Optimální podmínky pro hru
Obr. č. 1: Anatomická stavba oka (Fritsch 1995, s. 8)
Obr. č. 2: Trevarthenův trojúhelník – normální situace (Webster, 1998, s. 78)
Obr. č. 3: Trevarthenův trojúhelník – Situace se zrakově postiženým dítětem (Webster, 1998, s. 78)
Obr. dítěte č. 1: Postava „pána“ silně slabozraké dívky (vizus menší než 3/10), kdy chybí správné pochopení tělesného schématu v důsledku deficitů ve zrakovém vnímání (Davido 1998, s. 113)
Obr. dítěte č. 2: Kresba zrakově postiženého chlapce – chybí návaznost linek, správné proporce těla, květovanou zástěru chlapec nakreslil tam, kde ji vidí (Davido 1998, s. 114)
Příloha č. 1a: Fixační terče pro vyšetření okulomotoriky. Fixation Targets online. Cognitive Visions Tests cit. 19. 9. 2005. Dostupné na World Wide Web:
Příloha číslo 1b: „Lea Gratings“ A253300 LEA GRATINGS online. Visual Acuity cit. 19. 9. 2005. Dostupné na World Wide Web: < http://www.visionkits.com/acuity.html>
Příloha č. 1c: „Lea symbols 10“ pro vyšetření vizu na dálku, použito z http://www.visionkits.com, A250 200 LEA Symbols 10 line Distance Folding Chart online. Visual Acuity, cit. 19. 9. 2005. Dostupné na World Wide Web:
Příloha č. 1d: „Lea symbols“ karty pro vyšetření vizu na blízko, použito z http://www.visionkits.com, A250 800 The LEA Symbol Near Vision Card online. Visual Acuity cit. 19. 9. 2005. Dostupné na World Wide Web:
Příloha č. 1e: Kontrastní obličejíčky „Heidi“, zmenšeno. Contrast SensitivityTest online. Pediatric Vision tests cit. 19. 9. 2005. Dostupné na World Wide Web:
Příloha č. 1f: „Lea 3D Puzzle“ – barevná strana testu
Příloha č. 1g: „Lea 3D Puzzle“ – černobílá strana testu
Příloha č. 1h: „Lea 3D Puzzle“ – v praxi
Příloha č. 2: Testy pro starší děti na vyšetření zrakové ostrosti, vše zmenšeno
Příloha č. 3a:„Light box“ – světelný panel
Příloha č. 3b: „Panenky Lilli a Gogo“ v různém provedení
Příloha č. 4: Pomůcky autorky Lilli Nielsen
Příloha č. 4a: „Little room“ – pokojíček, plastová varianta, díky níž můžeme na dítě vidět, Little Room online. LilliWorks Products cit. 19. 9. 2005.
Příloha č. 4b: Dostupné na World Wide Web: , The Purpose online. The Lilli Nielsen Little Room cit. 19. 9. 2005. Dostupné na World Wide Web: http://www.members.aol.com/LSWebDesgn/LNroom.html
Příloha č. 4c: Pružinová deska. Essef Board online. LilliWorks Products cit. 19. 9. 2005.
Příloha č. 4d: Hopsalo. Lilli´s HOPSA Dress online. LilliWorks Products cit. 19. 9. 2005. Dostupné na World Wide Web: , zmenšeno
Příloha č. 4e: Stimulující vybavení pro aktivní učení dle Lilli Nielsen The Skylands School Experience online. The Lilli Nielsen FIELA Curriculum in Action cit. 19. 9. 2005. Dostupné na World Wide Web: , zmenšeno
Obr. č. 4: Anatomická stavba sluchového analyzátoru (Leonhardt 2001, s. 39)
Graf č.12: Proces rané péče
Příloha č. 5: Sluchadlo individuální (boltcové) a sluchadlo závěsné
Příloha č. 6: Schéma fungování kochleárního implantátu se závěsným řečovým procesorem (Příhodová, J. Praktické aspekty kochleárního implantátu, Aima, 2003, CD-ROM)&
Příloha č. 7: Indikátor hlásek
Příloha č. 8: Logopedické zrcadlo