Sociální a pedagogická komunikace ve škole / Jiří Mareš SYSNO 533246, přírůstkové číslo 3410 Seznam obrázků v dokumentu: Obr. 1 Komunikační bariéry a zpětná vazba A - mluvčí, B - posluchač BAR - bariéra, překážka rozhovoru Obr. 2 Vztah mezi vstupním informačním tokem a kapacitou příjemce Obr. 3 Jednosměrná komunikace učitele se třídou (učitel vyznačen černě) Obr. 4 Obousměrná komunikace učitele se třídou (učitel vyznačen černě) Obr. 5 Obousměrná komunikace učitele se žákem u tabule (učitel vyznačen černě, napovídání znázorněno čárkovaně) Obr. 6 Obousměrná komunikace učitele se žákem mezi lavicemi (učitel vyznačen černě, napovídání znázorně¬no čárkovaně) Obr. 7 Obousměrná komunikace mezi učitelem a žákem i mezi žáky navzájem (učitel vyznačen černě) Obr. 8 Obousměrná žákovská ko¬munikace při práci ve dvojicích (učitel vyznačen černě) Obr. 9 Obousměrná žákovská komunikace při skupinové práci (učitel vyznačen černě) Obr. 10 Obousměrná komunikace mezi učitelem a žákem při individuálním vyučováni (učitel vyznačen černě) Obr. 11 Komunikace mezi žákem a autorem pomoci materiálního prostředku Obr. 12 Akční zóna učitele v běžné učebně (hustější tečkování označuje roz¬sah zóny podle Adamse a Biddle, 1970; řidší tečkování podle Turnéra, 1982. Učitel je vyznačen černě). Obr. 13 Zóny komunikační aktivity při volném zasedacím pořádku (McCroskey a McVetta, 1978) Obr. 14 Model rozhovoru, jehož účelem je pomoci vzájemnému porozumění mezi učitelem a žákem (podle Carkhuffa, 1975, 1977) Obr. 15 Zpětná vazba v případě žákovy chyby (Kulič, 1971; Kulič a Mazák 1983) Obr. 16 Přiklad sekvenčního modelu pedagogické interakce