Psychologie pro ekonomy : Studijní opora pro studenty prezenčního a kombinovaného studia / Božena Buchtová a kol. SYSNO 990371, přírůstkové číslo 5996 Seznam obrázků v dokumentu: Obrázek 2.1. Funkční okruh mezi životním prostředím a akcí vůči němu (podle J. von Uex-külla) Obr. 2.2. Podíl asimilace a akomodace v průběhu životní dráhy člověka (podle J. Švancara, 1983, s. 39) Obr. 4.1 Struktura osobní zóny: Intimní zóna, II. Osobní zóna, III. Sociální zóna, IV. Veřejná zóna Obr. 4.2 Význam prostoru mezi lidmi v našem kulturním okruhu. Převzato z knihy: Rainer E. Kirsten /Joachim Müller-Schwarz: Gruppen training, Rowohlt Taschenbuch Verlag, Reinbek bei Hamburg, 1976. Obr. 5.1. Interakční schéma motivace. Obr. 5.2. Hypotetický vztah mezi velikostí odměny a pracovní motivací. Obr. 5.3. Skóry ve škále vyhledání vjemů a rychlost jízdy autem. Obr. 6.1. Vzájemný vztah temperamentových vlastností, typů a vlastností chování podle H. J. Eysencka (podle překladu P. Říčana, 1972, upraveno) Obr. 6.2. Schéma temperamentových typů. Obr. 6.3. Biologické hodiny lidského organismu Obr. 7.1. Schéma frustrace. Obr. 8.1. Meze našich vloh (schéma podle J. Langmeiera, upraveno). Obr. 8.2. Závislost fluidní a krystalické inteligence na věku (podle Horna a Donalsona, in: Ří-čan 1972). Obr. 8.3. Dvourozměrný prostor inteligenčních úloh na základě výzkumů R. Cattella a A. Jen-sena. Obr. 8.5. Kumulace produktivity. Čtyři prototypy podle Ch. Bühlerové. Obr. 8.6. Věkové trendy některých biologických proměnných (podle D. B. Bromleyho) Obr. 8.7. Změny intelektových schopností. Obr. 9.1.4 Ukázka z Rorschachova testu. Obr 9.2 Profil osobnosti zpracovaný na základě 16-ti faktorového Cattelova dotazníku (podle Atkinson et al., 1995, s. 542). Obr. 10.1. Členění duševních poruch Obr. 10.2 Genetické vztahy a schizofrenie (podle Atkinsonová a kol., 1995, s. 659) Obr. 11.1. Psychosomatická podmíněnost. Obr. 11.2. Funkční okruhy osobnosti a jejich harmonizace. Obr. 11.3. Ranní relaxační cvičení – zdraví, síla, bystrost, úspěšnost. Obr. 11.4. Večerní relaxační cvičení – klid, mír a pohoda. Obr. 11.5. Fyziologická reakce na stresor (podle Atkinson et al., 1995, s. 598). Obr. 11.6. Grafické znázornění stresové situace. Stresy rozdělujeme na eustresy a distresy. Obr. 11.7 Linie protistresové obrany. Obr. 11.8. Reichovy zóny svalové tenze. Obr. 11.9. Graf průběhu relaxace. Obr. 11. 10. Vhodné kombinace jídel.